Tanggapan & Cerapan Amir Sari

Protes gagal, Najib ?

Ini lah sedikit wajah perhimpunan yang dikatakan gagal, oleh Najib Razak. Tidak ketinggalan, perhimpunan ini telah di bingkai oleh media arus perdana sebagai tercemar dengan aksi tidak sopan, penyanyi carburator dunk, yang sedikit menimbul kekecohan.

Mengapakah sedikit kesilapan teknikal yang telah diakui oleh secara bertanggungjawap oleh Hishamudin Rais sambil menitiskan air mata petang tersebut, menjadi topik besar sehingga beberapa hari di giat gempur oleh media BN ?, disusuli kemudiannya dengan kapsyen-kapsyen terpilih dari pimpinan Pas terutamanya. Inilah modus operandi mengalih perhatian dan ingatan rakyat terhadap isu pokok perhimpunan tersebut, dan langsung di hubungkan dengan kenyataan Najib : Perhimpunan tersebut gagal. 8 Mac membuktikan rakyat tidak lupa dengan kemungkaran ekonomi, politik dan sosial BN. Saya pasti kali ini tetap tidak lupa.

Hal tersebut menjadi senjata buat BN menutup isu sebenar; rakyat marah dengan kenaikan harga minyak. Jelas dan nyata, insiden beberapa minit petang tersebut tidak menyebab mereka lupa dan mahupun melelapkan kemarahan  pada BN yang bertindak menaikkan harga minyak dengan menggila.

Pada saya, perilaku artis tersebut memang salah, dan lebih teruk kesalahan (boleh dikatakan vulgur) bagi pihak media yang cuba menutup kemarahan rakyat dengan insiden tersebut. Menutup kemarahan tersebut hanyalah memberi gambaran palsu keadaan sebenar negara dan menyebabkan kita terus dipaparkan oleh khayalan PM dan TPM. Khayalan……macam – macam khayalan, liwat pun mungkin salah satunya

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s