Tanggapan & Cerapan Amir Sari

Siapa Lemas ? Shabeery

ombak.jpg 

Maka berkata seorang yang telah melompat 3 parti, pembangkang berada dalam keadaan kelemasan, lalu membuat ‘rusuhan’.

Batu Burok, telah menjadi saksi, siapakah yang sebenarnya kelemasan dalam asakan bertubi dan pelbagai penjuru yang dibuat oleh pembangkang ke atas kreadibiliti kerajaan ‘tidur’ Pak Lah.

Sebab itu mereka mula mengambil tindakan demi tindakan untuk menghalang, wujudnya penganti kepada kerajaan lembek dan tidak berdaya saing ini. 

Serangan berjurus – jurus yang timbul (Altantunya, 500 juta Sukhoi, Tansmile, Maika, pemutar skru paling mahal di dunia, dendedahan chauvanistik Umno, gaji minima hingga soal makro ekonomi;penduduk Malaysia lebih miskin 5 x ganda dari  rakyat Singapura) telah mengugah pengundi bangsa tionghua untuk mereng kepada pembangkang pada keadaan sekarang, mungkin hingga pilihanraya umum nanti.

Dengan undi melayu yang masih terbelah 2 dan pengundi bangsa Cina yang bertukar angin,  Umno-BN yang patut gelabah dan gentar.

Atas alasan itu ada yang percaya, undi Cina hanya boleh ditenteramkan dengan menimbulkan ketakutan kepada mereka. Majoriti masyarakat Cina terlibat dengan perniagaan, mereka mahukan keadaan stabil untuk terus hidup, tidak ketinggalan asakan Umno yang sering mengungkit-ungkit 13 Mei.

Modal 13 Mei mulai runtun, mereka perlu membuat helah baru, apalagi jika tidak gunakan kisah kebangkitan rakyat 1998, dengan harapan Cina bimbang kekalutan timbul maka mereka terus undi BN.

Umno dan BN teruskanlah, semakin kamu buka kisah 98, banyak lagi kisah tertutup dalam peristiwa itu terbuka. Hanyir busuk kereputan dan nanah pemerintahan BN telah tidak dapat dihadang bau pandan lagi.

Arus maklumat kepada rakyat akan terus mengalir, AMK akan menyebar risalah pada Ramadhan nanti. Bermula di Permatang Pauh (29/09) hingga ke Sabah dan Sarawak. Kebenaran ibarat air yang mengalir ! Shabeery.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s